Dieta Express: Vols resultats ràpids o eficaços?

 In Dietoterapia

“Apunta’t al repte de baixar 5 quilos a la setmana sense esforç i sense passar gana”

Sí, m’agradaria dir que aquest anunciat no fos real i que no es posessin de moda en certs moments de l’any, però no és així. Sempre hi ha èpoques que ens proposem millorar la nostra alimentació, i ara ens trobem en una d’elles. L’estiu es caracteritza per un període on perdem la nostra rutina i és més fàcil menjar en excés i de forma poc saludable, a més de que perdem la regularitat de fer exercici físic. Després de l’estiu, doncs, ens trobem en un moment de l’any on abunden propòsits com començar una dieta o apuntar-se a un gimnàs.

Per dieta entenem un règim alimentari estricte que promet una pèrdua de pes ràpid. Sol ser restrictiva, incompatible amb la vida social i familiar i idèntica per tot tipus d’individu, és a dir, gens personalitzada. Les dietes utilitzen amb gran freqüència suplements, batuts, càpsules, fórmules substitutives d’àpats…i classifiquen als aliments en aptes i no aptes. A més, en moltes d’aquestes dietes, ens trobem que ens prohibeixen aliments amb gran evidència científica de que són saludables (com els ous, els lactis sencers, els llegums…). Per tant, amb aquestes dietes solem generar un gran dèficit calòric que, a més, solem acompanyar d’exercici físic cardiovascular. D’aquesta manera, de forma probable estem perdent massa muscular i no greix (al contrari del que hauria de ser). A més, ens acabem cansant dels menús repetitius, gens variats i poc saciants, i de fer esport en excés. Les dietes acostumen a tenir un inici i un final i es caracteritzen per la culpa davant l’error. Així doncs, moltes vegades abandonem al cap de poc temps i el nostre pes es recupera amb la mateixa facilitat amb la que l’hem perdut.

Per tant, és fàcil observar que aquest no és el camí a seguir. El que hauríem de fer és aprendre a millorar els nostres hàbits alimentaris. Això resulta ser un procés molt més lent i que requereix dedicació, consciència i constància, però serà un canvi que no tindrà un final. A més, si duem a terme una alimentació saludable ens podem permetre un 10-20% de dieta considerada “flexible”. Això significa poder gaudir d’un àpat en família i amics (sabent que segurament no estaràs menjant l’opció més saludable) sense cap mena de remordiment ni necessitat de culpabilització ni compensació posterior.

Els àpats doncs, han de ser equilibrats, saludables, atractius, bons i saciants. Respecte l’exercici físic, l’hem de practicar diàriament i no ens hem d’oblidar de realitzar exercicis de força muscular. Cal recordar però, que cal ser actius durant gran part del dia, ja que no s’hi val estar assentat 16 hores al dia i realitzar tan sols una classe al gimnàs de 30-45 minuts, ja que aquests minuts no compensen el sedentarisme de tot el dia.

Així doncs, sense els dos pilars bàsics (l’alimentació i l’exercici físic) no podem perdre pes de forma saludable i eficaç a llarg termini. Per tant, el que volem aconseguir és un canvi d’hàbits que afavoreixi la salut i no que la perdi, i si necessitem una disminució del nostre greix corporal, que aquesta sigui mantinguda en el temps. La millor recomanació seria doncs, que amb ajuda d’un nutricionista, realitzessis un pla nutricional personalitzat que, sobretot, s’adaptés a tu i no tu a ell.

Autora: Meritxell Martín Rovira – Dietista a Acupuntura Wu Wei-

T’interessa fer una dieta saludable amb la Meritxell? Posa’t en contacte amb nosaltres

Recommended Posts

Dejar un comentario

Contáctanos

Envíanos un e-mail, contestamos en menos de 24 horas

celiaquia